expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Wednesday, 16 July 2014

Bahagian 1/4

"Baik semua ! Hari Ini kamu akan dapat seorang kawan baru,datang daripada Ipoh, Jenifer ?" Puan Arfah menyapa belakang Jenifer kehadapan " Aaaaa.. Hihi Salam sejahtera~ Nama diberi Jenifer Chong ,daripada Ipoh sila tunjuk ajar ! Hehe " mengangguk-ngangguk semangat .

Loceng berbunyi
*Kringggggg!* menunjuk waktu Cikgu Hassan , Jenifer yang masih baru hanya mampu berduduk diam di situ,tanpa berkata apa apa . budak baru kan? mane lah ade kawan .... zaman sekarang , nak cari kawan sempurna same macam mencari jarum di padang bola... ecececeh Hihi . " Ye selamat Pagi,Shukri ? kamu tak cakap dekat saye,kita ada pelajar baru pon ? " mengerut dahi , mata kehulur hilir sambil membetulkan tempat duduknya " Oh ! Assalamuallaikum cikgu Hassan,hari ini kami mempunyai pendatang asing ! Eh .. ! pendatang baru Hehehe Maaf~ Nama dia Jenifer.. daripada Ipoh ... Yeaaahhh tepuk tangan kawan... dan buat yeahhh" sapa Shukri sebagai Ketua Kelas itu dengan semangat , namun apa kan daya satu kelas tak ade sorang pon tepuk tangan dan 'krikkk krikkk' "ERRR... itu je saye mampu Cikgu Hassan.. Huhh!" tunduk mengeluh sedih Shukri turut diikuti dengan bunyi guruh yang datang darimana entah "tidak mengapa Shuk ! saya bangga  dengan kecekalan awak melalui liku liku kehidupan ini walaupun tidak gentar dan hummm ~ masam bau ! sape pakai diedoran bau kacip fatimah ni hah !? Potong nafsu nak mengajar ! Jenifer ? saya Guru AddMath awak.. Awak tokoh pelajar terbaik peringkat kebangsaan kan? saya mengaharap kan tunjuk ajar awak pada adik adik awak dalam kelas ni,bole eak jenifer ? " kata Cikgu Hassan yang memandang baik terus ke arah Jenifer
" Shukri... kamu boleh duduk,saya nak teruskan mengajar kamu,bukak muka surat 59 ! daannnnnnnnnnnnnn Tunjuk semua kerja rumah awak semalam ! "
*pangggg!* memukul meja dengan rotan sambil membuat muka yang penuh menakutkan "Hah ! ape ni tak siap ! Who care !? awak bole duduk ! Ni asal siap ? dahhh boleh duduk ! eh awak cari ape dari tadi? terkorek korek beg tu... dah ! duduk ! Ehem Ehemm! hem ! Hem !! Katy ! Katy~ Awak bekas tokoh pelajar 3 tahun berturut.. sampai bila awak nak teruskan kehidupan awak dengan muzik? Katy !? manusia yang tiada ilmu bagai tiada pagar yang boleh memagari hidup kita.KATY !! saye cakap dengan awak ni ! KATY !! huhhh... oke seterusnya... Ya Allah.. yang dah kenape macam belacan bukunye.. dah duduk ! " Jenifer memandang Katy yang duduk termenung di hujung kelas itu , dari luaran seperti budak tidak baik dan mendatang banyak masalah pada orang ramai , berambut warna merah kuning,memakai ear fone,bergincu tebal,bercelak ! erkk ! menakutkan.. macam budak punk pun ade.. Katy memandang ke arah Jenifer dengan muka selamba , lekas lekas Jenifer mengalihkan muka nya daripada pandangan katy.. dikhuatiri akan mendatangkan masalah pada dirinya
" Baik semua ! setengah jam saye bagi kamu berbicang,sekarang saya nak panggil seorang volunter untuk buat satu solan dekat depan ni ! cepattt !! saye bunuh kamu semua nanti ! " sambil mengentuk meja depan Jeniffer "Okeee semua senyap yeeee? Ha'ah baik anak murid semua diam kan? HAH ! Jenifer ! can you ? "sambil mendekatkan muka di kepala Jenifer, Jenifer yang menunduk ketakutan terus berdiri kukuh sehingga terhantuk ke muka CIkgu Hassan " adoyyy.. Jenifer! lain kali jangan la macam ni ! sakit tau,dagu saye ? " Haha satu kelas gelakkan Cikgu Hasaan,yelaa CIkgu Paling garang... kalau korang nak tau la.. Cikgu Hassan adalah Guru Displin, tapi diperlakukan sebegitu rupa dengan pelajar baru.. mane tak gelak depa? Haha " Maaf cikgu! saye tidak sengaje ! maaf ! maaf ! " menunduk maaf sambil memegang skirt nya " Ahhhh tak apa tak apa.. pegi settel kan ape yang saye suruh buat tadi... " tidak sampai 5minit  " siap cikgu ! " Cikgu Hassan melihat nota jawapan di tangannya terus mengepitkan di celah ketiak dan menepuk tangan sambil mengangguk tanda bagus dan bangga  "Huwaaaa ! bagus ! baru jumpe pelajar pandai ! bagus Jenifer ! semuaaaaaaaaa tiru ape dekat depan ni ! cepattttt ! Jenifer? awak boleh ambil tempat awak"

satu kelas menepuk tangan dan mula bicarakan tentang Jenifer yang begitu handal melakukan soalan Addmath itu dalam jangka masa yang singkat , Addmath kot.. susahhh Haha . Jenifer mengambil tempat hanya mampu terpinga pinga seperti tiada arah tuju ,macam muka tak ada perasaan pon ade jenifer ni kalau korang nak tau.. Jenifer hanya mampu mendengar mulut mulut di belakang yang sibuk menyebut nyebut namanya.. namun Jenifer menghiraukan...
di dalam bicara itu "pssst ! Mira ! Ayu ! kau tengok budak tu? macam nak crossline kita je dalam kelas ni kan? tengok la gaya dia,toncang dua,cermin mata bulat macam Nobita pulak tu ! HakHak! " Mira yang mencuit bahu Ayu yang sedang sakan menahan gelaknya bersama Shaf  " Ayu ! aku rase kan dia ni budak nerd lah ! ape kate kite kenakan dia lepas waktu rehat nanti? " sambil mengangguk memujuk supaya bersetuju dengan rancangan nya itu " Ayu terus memandang Mira dan senyum nak menunduk.. " Haha pasti~! " 

KRINGGGG! loceng telah menunjukkan waktu rehat telah habis bagi kawasan kawasan yang sama waktu dengan nya,sila masuk dalam kelas ! dan jangan mengade ngade baru nak masuk bilik air !!

Jenifer lekas naik ke kelas sambil terpinga pinga, mencari kelas dan merasa takut mendengar arrangment menakutkan itu , Katy yang berlalu pergi di sebelah Jenifer terus memandang selamba ke arah Jenifer,Jenifer terus menunduk sambil berkata " maafkan saya.. saya janji tak tengok awak dah.. maaf ! " Katy terus memegang tangan Jenifer sambil menyematkan tisu di tangan Jenifer dan berkata " kelas , dekat hujung sana tu,no 17,pintu warna merah , kesat air mata tu " terus melepaskan tangan Jenifer terus melangkah menuju ke kelas.. Jenifer yang sedang asyik melayan rasa takut itu terus terpinga.. dan terus mengesat air mata nya melangkah terus ke kelas . Sampai sahaja Jenifer di dalam kelas,tersentap dan terbuka sedikit mulutnya apabila melihat meja nya di terbalikkan sambil itu nota nota dan bukunya dicarik dan terlentang bersepah di atas lantai . Jenifer cuba bersangka baik " mungkin aku salah letak barang tadi,haihhh jenifer ! ape la kau ni ! xpeka! " terus meluru ke arah tempat duduk nya,sambil terduduk mengutip nota notanya yang bersepah di atas lantai , Ayu yang bergelak dengan Mira dan Shaf ,terus mengambil bakul sampah dan membuang sampah sampah di dalam bakul sampah itu,ke atas Jenifer.Jenifer yang sedang yakin mengutip nota notanya itu,memandang atas dan melihat ke arah Ayu " apa !? marah !? marah ke bodoh !? " gertak Ayu sambil memijak perlahan kuat demi kuat di atas jari telujuk Jenifer, Jenifer menarik tangannya dan merengek kesakitan,sambil mengusap jarinya , Katy yang sedang syok layan lagu Jenifer Lopez ternampak situasi tragis lagi menyayat hati itu,terus ....

No comments:

Post a Comment